
România este deja de câțiva ani un jucător important pe piața IT globală, atrâgând tot mai multe companii care sunt interesate de potențialul de dezvoltare tech pe care țara noastră îl oferă. În ciuda avansurilor impresionante realizate în marile orașe (București, Cluj, Iași, Timișoara) în dezvoltarea de hub-uri tech și de atragerea de capital străin, multe regiuni sunt încă în urmă din punct de vedere al dezvoltării tehnologice și al oportunităților tech disponibile locuitorilor de acolo. Odată cu lansarea la scară națională a programului Digital Nation, zeci de orașe din România care ascund talente vor putea să se reunească într-un efort comun de predare și de avansare în domeniu a competențelor digitale la nivel național. Mai apoi, acestea vor putea să intre în colaborări cu companii din România, în dezvoltarea de prototipuri tehnologice, startup-uri, și în inovație și cercetare. Digital Nation își asumă misiunea de a aduce educația tech în toate colțurile României și de a sprijini dezvoltarea tinerilor în arii tech de interes, pentru a le facilita acestora ulterior lucrul în domeniu sau demararea de proiecte IT proprii. Programul Digital Nation își propune să fie punctul de întâlnire al celor mai importanți actori și să capete susținere atât din mediul privat, cât și din partea instituțiilor publice, prin acorduri oficiale încheiate cu ministerele acreditate. Echipa Digital Nation îi învită în comunitatea online pe specialiștii din țară și îi îndeamnă să se implice în transformarea economică a societății prin lecțiile digitale online. Ca în multe alte domenii, zona aceasta de pregătire IT&C și activitățile conexe este una a extremelor. Pe de o parte avem comunitățile magnet – cele care atrag forță de muncă pregătită sau care capătă competențe deosebite în timpul angajării- cum sunt București, Cluj, Iași, Timișoara. Pe de altă parte, avem orașe din care tineri talentați migrează pentru că nu au acces la proiecte care să le pună în valoare pregătirea și care să le ofere dezvoltarea personală și profesională de care au nevoie.
„Când vorbim despre ceea ce înseamnă industria IT&C în România, avem tot două extreme: specialiștii de vârf, foarte apreciați, care reușesc să producă chiar și 8% din Produsul Intern Brut și persoanele care nu stăpânesc deloc competențe digitale. Se vorbește foarte puțin despre mediană, despre acest mijloc dintre cele două și despre nevoia acută a mediului de afaceri de a avea forță de muncă pregătită. Imaginați-vă ce ar însemna pentru un antreprenor să aibă angajați pregătiți într-un oraș mediu din țară. Multiplicați asta la nivel național și încercați să vă dați seama ce ar însemna asta pentru dezvoltarea economiei. Consider că trăim niște vremuri de turnură pentru România, suntem în fața unei șanse foarte mari – să ne definim ca țară, ca o țară care are o superputere: IT-ul, și trebuie valorificată la nivel global, iar pentru asta trebuie să lucrăm coordonat, împreuna, inteligent și strategic.” – spune Paul Apostol, fondator Digital Nation.Organizația are 3 componente interconectate: componenta de comunitate socială online, componenta de educație de performanță și etapa de incubare.
