Cleopatra Stratan se retrage din muzica

Reactia lui Pavel Stratan este de inteles dupa ce in presa au aparut o multime de articole in care fetita era prezentata ca „obosita si bolnava in urma concertelor pe care le-a sustinut.

Managerul lui, Veronica Chirnoaga a dezmintit categoric aceste speculatii, dar nu si reactiile depreciative si nefondate la adresa micului star care incep cu formula: „Vai, ce copil nefericit”.

Parerea cea mai pertinenta este aceea ca fetita are o viata cit se poate de normala, acreditata de ideea ca la virsta ei, nu percepe dimensiunea reala a succesului: banii (cistiga 300 de euro pe minut numai din down-loadarea ring-tonului cu melodia „Ghita”) merg intr-un cont pe care il administreaza mamica si taticul. In plus, are un program similar cu al oricarui alt copil de patru ani: la ora sapte dimineata, masina o duce la gradinita, unde invata, doarme si se joaca pina la orele 17.00-18.00 ale dupa-amiezii. Seara merge in parc cu Pavel, unde se joaca, apoi – din nou acasa, in familie.

„Copilul acesta n-a avut nicio absenta de la gradinita de la lansarea albumului si pina acum”, a declarat doamna Chirnoaga, fapt care ar trebui sa-i contrarieze pe toti acei rau-voitori care vad in Cleo un copil exploatat.

De fapt, problema gestionarii succesului unui minor de catre parinti nu este noua: exista o bogata cazuistica peste Ocean cu copii celebri de la Hollywood si chiar nu mai departe de Romania, la citiva ani distanta inapoi, in timp: „fenomenul Andre”. Cleopatra nu a fost pregatita pentru succes, nu i s-au anticipat rezultatele ci doar a fost lasata sa cinte „in joaca, alaturi de tatal ei”. Cind acesta lucra la albumul trei din „Amintiri din copilarie”, fata a luat microfonul si a inceput sa cinte. Spre uimirea tatalui, stia versurile (destule de grele pentru virsta ei, adica doi ani si jumatate pe vremea aceea), si interpreta foarte bine partitura muzicala. Asa s-a nascut ideea unui spectacol.

Un misterios magnat refuzat elegant

Neprevazut a fost impactul pe care inocenta, combinata cu talentul, il poate avea asupra publicului. Fenomenul Cleopatra Stratan a fost imprevizibil, iar succesul neasteptat nu le-a luat parintilor mintile, ci i-a responsabilizat si mai mult. Un fapt cu semnificatii multiple: un magnat dintr-un domeniu in care se fac multi bani, a solicitat-o pe micuta Cleopatra, intr-un cadru familial, la birou, de ziua lui. Suma oferita de acesta a fost exorbitanta, dar cu toate acestea, Pavel a refuzat oferta, propunind misteriosului magnat (cine o fi?), altceva: fetita sa mearga, pur si simplu, sa-i ureze „La multi ani”, fara nici un onorariu.

Alt exemplu: parintii au declinat numeroase alte oferte de concerte, de sedinte foto pentru ziare si reviste sau inregistrari pentru emisiuni tv. Obtinerea triplului disc de diamant este o performanta pe care nu munca in studio, ci suprapunerea gustului publicului cu aparitia unui produs muzical (melodia „Ghita”), la un moment dat, l-a creat. „Politically corect” este sa punem problema nu in termeni de exploatare, ci de cota de piata. La un moment dat, acelasi tata Pavel Stratan a declarat ca micuta lui comoara va concerta pentru maxim trei melodii, cu 10.000 de euro/melodie.

Birfitorii ar cauta altundeva nodul in papura: intrebata care este melodia care ii place ei cel mai mult, de pe albumul trei din „Amintiri”, fetita a raspuns cu inocenta: „Banii”. Faptul este lipsit de semnificatie, deoarece Cleo nu asimileaza valoarea banilor nici macar cu bucuria infantila provocata de surprizele din ouale Kinder.

sursa : www.cinematex.ro