Destăinure din culisele Teatrului Mic: Actul I – Performance hibrid ”in the making” a trupei FiRMA

Destăinure din culisele Teatrului Mic: Actul I – Performance hibrid ”in the making” a trupei FiRMA

FiRMA se oprește din înregistrarile pentru finalizarea albumului „Descântece. Vol. 2” și transcende într-o nouă dimensiune, una teatrală. Dupa un an cu o activitate concertistică spectaculoasă, trupa se retrage în sala de repetiții pentru a pregăti un tip special de performance.

Reprezentantă de valoare a scenei alternative românești, recunoscută și la nivel european încă de la începuturile lor ieşite din tipare din anii 2000, FiRMA revine la trăirile inițiatice efervescente, pentru a deveni de astă dată parte integrantă a unui act teatral: punerea în scenă a spectacolului „Deșteptarea primăverii” de către regizorul Vlad Cristache, ”un proiect altfel, cu un suflu nonconformist și o poveste ce oferă celor implicați libertatea de a se destăinui creativ”, așa cum îl descrie Rocca, solistul trupei.

Ceea ce face cu totul ”altfel” implicarea trupei într-un astfel de spectacol de teatru, nu este doar interpretarea live din cadrul fiecarei reprezentanții ci faptul că muzica, dar și versurile compozițiilor interpretate au fost create special de Daniel ”Rocca” Stoicea, pentru a complementa sonor naturalețea și zbuciumul descoperirii de sine comunicate prin performance-ul tinerilor artiști distribuiți în piesă.

desteptarea-primaverii_-lectura_fotoadibulboacaScrisă în 1891 de Frank Wedekind, „Deșteptarea primăverii” inflama puternic spiritele burgheziei și arunca definitiv în aer norme, limite și secretele vârstei adolescentine, încă dinainte ca Freud să-și publice lucrările de psihanaliză.

Vizionar în ceea ce privește avangarda expresionistă și sensibil în ceea ce privește frământările sufletului tânăr, Frank Wedekind s-a impus în dramaturgia germană prin această piesă.

Pentru regizorul Vlad Cristache << „Deșteptarea primăverii” este un spectacol ca o rană vie. Vorbește despre revoluția sexuală a unor adolescenți, despre momentul acela în care un copil simte că nu-și mai recunoaște propriul corp sau propriile senzații sexuale, nu mai știe cine este și caută să își găsească o identitate. Spectacolul este gândit ca un eveniment în care angst-ul adolescentin sună ca un soundtrack rock, compus de Daniel Rocca de la trupa FiRMA. E un spectacol al unei generații pierdute.>>

Vlad Cristache este unul dintre tinerii regizori care s-a impus rapid în teatrul românesc prin spectacole precum „Peer Gynt” după Henrik Ibsen, „The History Boys” de Alan Bennett, iar acum montează la Teatrul Mic, „Deșteptarea primăverii” de Frank Wedekind. A fost nominalizat la „Premiul UNITER pentru Debut” pentru „Peer Gynt”, iar spectacolele sale se regăsesc frecvent în programul festivalurilor importante din România precum Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu sau Festivalul Național de Teatru.

Printr-o abordare neconvenționala care poartă amprenta colaborării dintre tânărul regizor Vlad Cristache și Rocca, spectacolul hibrid ”Deșteptarea primăverii” prinde formă  în sala de repetiții și se apropie cu pași repezi de momentul premierei, la Teatrul Mic, la începutul anului 2017.

FOTO: Adi Bulboacă

Ți-a plăcut articolul? Distribuie pe