Dumnezeu se îmbracă de la second-hand

Data Joi, 07 Decembrie 2017
Ora 17:30
Locație Teatrul Naţional „I. L. Caragiale” Bucureşti

Dumnezeu se îmbracă de la second-hand
de Iulian Margu

Regia şi ilustrația muzicală: Ion Caramitru
Scenografia: Maria Miu
Light design: Chris Jaeger
Asistent regie: Patricia Katona
Asistent Scenografie: Diana Sav, Raluca Bordea
Consultant muzical: Mihai Ungureanu
Coloana sonoră a fost realizată cu sprijinul Centrului Cultural Media Radio România. Regizor muzical Florin Tudor.

Distribuţia
Lae: Lari Giorgescu
Buză: Dorin Andone
Eliza: Carmen Ungureanu
Elefteria: Teodora Mareş
Dimitrie: Armand Calotă
Elena: Fulvia Folosea
Manole: Eduard Adam
Iorgu: Ioan Andrei Ionescu
Teodora: Florina Cercel
Elena copil: Atyridis Ivana Alexandra
Jandarmii: Viorel Florea, Andrei Răzvan Călin.

Data premierei: 06.12.2014
Durata: 2 h / Pauză: Nu
Sala Studio

✦ Piesă românească în două acte, satiră învăluită în ritmurile valsului, „Dumnezeu se îmbracă de la second-hand” este o surprinzătoare poveste a unei familii traversând deceniile, și a unui pian de marcă, pe turnanta istoriei.

„O piesă cu o structură de text în puzzle, cel puțin așa am văzut-o eu”, ne încredinţează regizorul Ion Caramitru. “Povestea de bază este desfăcută în mai multe compartimente, reprodusă în mai multe epoci, refăcută abia în final pentru înțelegerea deplină a poveștii. Ca stil, are și un soi de umor frust și unul derivat, are foarte multe trimiteri într-o simbolistică ce sparge tiparele timpului și spaţiului”. Sau, altfel spus, „o scurtă istorie a României moderne povestită cu ajutorul unui pian fermecat”, cum spune autorul piesei.
Sunteţi aşteptaţi într-un decor aproape cinematografic, să vedeţi o comedie „de-a râsu-plânsu”, în pur stil românesc şi pe acordurile muzicii lui Chopin…

✎ „Spectacolul e antrenant: cei doi actori principali, Dorin Andone (Buză) şi Lari Giorgescu (Lae) – două generaţii dar şi două talente bine reliefate, mai comic cel dintâi, mai liric cel de-al doilea, – îşi ţin spectatorii cu sufletul la gură.
Spectacolul e agreabil, cu muzică bună, animat cu scene comice în tristeţea aceasta a unei istorii, de fapt, tragice”.
Nicolae Prelipceanu, Revista Teatrul azi nr.1-2-3/2015 – Pianul lui Chopin și istoria României

✎ Ion Caramitru orchestrează armonios, în calitate de regizor, complicata structură a textului, folosind dispozitivul scenotehnic (turnanta) nu doar pentru schimbarea cadrelor ci şi pentru interferarea acestora atunci când vrea să facă din dialogul prezent-trecut o miză. Propune soluţii frumoase pentru identificarea momentelor istorice şi a episoadelor biografice.
(…) pot spune, potrivit reacţiilor sălii, că avem de-a face cu un succes, susţinut cu amuzament de cunoscutul marş triumfal al lui Radetzky care însoţeşte aplauzele la final”.
Doina Papp, Adevărul – Pianul călător şi istoria care nu ne dă pace

✎ Nu cunoşteam textul, deci nu ştiu câte dintre ideile spectacolului în forma lui finală aparţin dramaturgului, câte regizorului şi câte scenografei, dar e clar că amestecul epocilor prin rotirea continuă a încăperilor decorului reuşeşte să îmbine nu numai râsul cu plânsul, ci şi satira cu nostalgia, băşcălia cu sentimentalitatea, deprimarea cu hazul de necaz într-un joc de puzzle care este, la urma urmei, chiar o definiţie a istoriei”.
Ana Blandiana, Observator cultural – Ion Caramitru și procesul comunismului.

☛ Bilete: la Casa de bilete Tnb, precum şi online: https://www.mystage.ro/spectacole/dumnezeu-se-imbraca-de-la-second-hand-103/

#Tnb, #dumnezeuseimbracadelasecondhand
Theatre

Mai multe detalii la https://www.facebook.com/events/1518596684920204

Ti-a placut articolul ? Nu uita de share: