Joi seara, intr-o atmosfera extrem de placuta, la Gradina cu Filme din Piata Lahovari Nr. 7 s-a lansat geanta pentru bicicleta rebicycle, confectionata din bannere publicitare recuperate.
La concursul de design organizat de catre Asociatia Ateliere Fara Frontiere au fost trimise peste 30 de schite de produs. Juriul, format din reprezentantii sponsorului Renault Romania, partenerilor remesh si ai Ateliere Fara Frontiere, a ales drept castigatoare schita de produs propusa de Ghennadii Tautul, student la arhitectura si ciclist „fara frontiere”.
Aseara a fost prezentat prototipul gentii de bicicleta realizata din bannere publicitare in atelierul remesh. Desi se vor croi pe acelasi tipar, nicio geanta nu va semana cu alta, unul dintre avantajele produselor remesh fiind unicitatea data de materialele folosite.
Participantii la eveniment au fost provocati la un exercitiu de creativitate si au confectionat cerceri, brelocuri, coliere si brose din componente IT si bucati de banner ce nu mai pot fi folosite. Totodata, acestia au participat si la o tombola surpiza, iar la finalul evenimentului s-au acordat trei premii remesh – o tolba recup, un sort de bucatarie resort si o geanta revent.
Una dintre cele mai placute momente ale serii a fost concertul trupei indie-pop We Singing Colors, care a cantat pentru public, dar si in public. De altfel, trupa este recunoscuta pentru spatiile neconventionale in care alege sa isi sustina concertele.
Concursul de design „Geanta de bicicleta perfecta” a fost organizat de catre Asociatia Ateliere Fara Frontiere. Sponsorul concursului a fost Renault Romania. Partenerii concursului: COBI, ROD, Publicis, Creart, Unica.
remesh este brandul nascut din initiativa Ateliere Fara Frontiere de a crea noi oportunitati de angajare pentru persoanele aflate in dificultate, prin reciclarea bannerelor publicitare. Produsele remesh spun povestea unor oameni care, intr-un atelier de insertie socio-profesionala, reusesc sa recicleze tone de materiale publicitare si sa le transforme intr-o gama de genti si accesorii unice de moda etica: truse, mape de conferinte, portofele, sacose de cumparaturi, genti de laptop si obiecte deco–puf, perdele, sorturi de gradinarit etc. Catalogul se poate ‘rasfoi’ online, aici.
Cine sunt remesh, pe muzica celor de la We Singing Colors: https://youtu.be/Am99fK3qH88
Ateliere Fara Frontiere este o asociatie romana fara scop lucrativ creata in 2008, intreprindere sociala de insertie prin economia sociala, circulara si solidara care vizeaza insertia sociala, profesionala si civica a persoanelor excluse si marginalizate. In atelierele de insertie, colectam si refolosim deseuri de echipamente IT si de materiale publicitare stradale, si astfel prelungim durata lor de viata, evitand acumularea lor la depozitele de gunoi, poluarea si dereglarile climatice.
Renault Romania are in prezent aproximativ 16.600 de angajati. Principalele activitati ale companiei sunt desfasurate la Uzinele Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule, Uzina Mecanica si Sasiuri, Directia Logistica, inclusiv centrul ILN), Matrite Dacia (Pitesti), centrul de design Renault Design Central Europe, Renault Technologie Roumanie (care include Centrul Tehnic Titu) si directia comerciala Renault Commercial Roumanie (inclusiv Centrul de Piese de Schimb Oarja). Renault aplica in Romania aceeași politica de responsabilitate sociala pe care Grupul o are in intreaga lume, avand patru teme prioritare: Securitatea rutiera – diminuarea numarului accidentelor rutiere si dezvoltarea expertizei in acest domeniu in tarile emergente, prin actiuni de formare și sensibilizare (Securitate și Mobilitate pentru Toti); Mobilitate pentru fiecare – conceperea de produse mai bine adaptate noilor utilizari, noilor provocari ale infrastructurii urbane; Protectia mediului – reducerea emisiilor poluante ale vehiculelor si implementarea unui sistem de management al protectiei mediului inconjurator in Grupul Renault, pe parcursul intregului proces generator de valoare; Capital uman – promovarea diversitatii talentelor si a egalitatii de sanse pentru toti, mai ales ca un mijloc de optimizare a performantei grupului.
http://www.remesh.ro | www.fb.com/remesh.socialware | www.youtube.com/atelierefarafrontier