Cronică de concert Paulina, Arenele Romane, 22 martie 2024

Prima pagină » Noutăţi » Actualităţi » Cronică de concert Paulina, Arenele Romane, 22 martie 2024

Paulina este cu siguranță una dintre artistele cele mai în vogă din ultimii ani, în peisajul artistic românesc. Fără apariții televizate, fără a avea hituri care să ruleze la radio, artista a reușit să devină populară prin ea însăși, prin propriul ei talent, prin experimentarea cu diverse stiluri muzicale care au făcut-o populară. Inițial a devenit cunoscută pe aplicația TikTok odată cu piesa ei cea mai cunoscută, „Fetița ta de milioane”, care chiar a făcut milioane de vizualizări și a propulsat-o pe artistă în topul Billboard. Acest lucru s-a întâmplat în 2021, iar un an mai târziu, Paulina a lansat albumul de debut, „Prin lume”, urmat un an mai târziu de „Săraca fată bogată”. Ambele albume au avut parte de o primire foarte bună și au adus-o pe artistă pe scene din ce în ce mai mari. Aseară, Paulina a lansat aseară, pe 2 martie, un album nou, „Te iubesc, te urăsc”, la Arenele Romane, alături de trupa sa, dar și în colaborare cu muzicienele de le Muse Quartet, alături de care a cântat câteva piese. Concertul a fost organizat de Best Music Live. În deschidere a cântat Ada Morar și Sirius Dim. Cei interesați au putut cumpăra albumul pe vinil. Mi-ar fi plăcut să fie și pe C.D., dar nu a fost, din păcate.

Pe Ada Morar am putut-o vedea în deschidere, fiind cea care a dat startul serii, ea, cu vocea și niște clape. Artista din Alba-Iulia are un e.p. lansat anul trecut, numit „DOI NIT” și aseară a cântat câteva balade de pe acesta, dar nu numai. Ea are o voce caldă, visătoare, care te face să te gândești la alte vremuri, unele în care încă se mai doinea, în care fetele le cântau băieților cântece de dragoste și ei le răpeau de la părinți. A fost un bun început al unei seri dinamice.

A urmat Sirius Dim, o trupă nouă, despre care nu știam nimic. Oamenii cântă o muzică de petrecere pe ritmuri moderne, de la blues, la rock, și au reușit să pună omenii veniți în număr mare a Arenele Romane în mișcare. Piesele lor sunt ritmate, sunt ușor de reținut și au fost foarte potrivite pentru a încălzi puțin oamenii. Vocea masculină mi-a plăcut foarte mult, îmi imaginez o petrecere cu această trupă, cu mult vin, fete care să danseze și multă voie bună, exact ca aseară.

Paulina îmi pare genul de artistă foarte muncitoare, care își dublează talentul foarte mare cu multă, multă muncă. Nu-mi imaginez cum altfel ar fi putut să lanseze trei albume în trei ani și să ajungă din Expirat la Arenele Romane într-un timp relativ scurt. Și muzica ei, chiar dacă pare simpluță, nu este chiar așa, fiindcă nu cred că e deloc simplu să compui piese pe care să le cânte o sală întreagă. Da, cele mai multe sunt de dragoste (a fost amuzant că zis aseară că a compus atâtea piese de dragoste încât nu le mai suportă), dar sunt în mare parte triste sau melancolice, fiindcă, așa cum spunea, uneori dragostea te înalță, alteori îți pune cătușe. Muzica ei înseamnă libertate și are un efect cathartic, fiindcă versurile ei simple vorbesc despre începutul fără de sfârșit al sentimentelor noastre. Pe o piesă, ea l-a avut invitat pe Criss Blaziny.
Aseară, Paulina și-a început show-ul alături de Muse Quartet, alături de care a cântat câteva piese, printre care și piesa e cea mai cunoscută, „Fetița ta de milioane”, dar într-o variantă mai blues, mai jazzy, așa cum au fost și celelalte. În general, piesele ei au sunat aseară mai altfel decât pe albume, mai îndepărtate de filonul lor de muzică de petrecere și mai apropiate de pop rock, chiar metal pe alocuri, fiindcă trupa cu care cântă acum Paulina (aflată la primul concert alături de ea) a avut unele momente în care a cotit-o muzical înspre extrem și s-a potrivit chiar foarte bine pe ritmurile muzicii originale.

În prima parte a concertului Paulina a venit îmbrăcată într-o rochiță albă, vaporoasă, iar apoi s-a schimbat într-una de latex negru. Cele două outfit-uri au marcat și două imagini ale ei, inclusiv muzical, întrucât a doua parte a concertului a fost mai întunecat, cu ritmuri mai melancolice, cu pasaje electro foarte puternice.

A fost un concert lung, cu bis și cu un setlist mai mult decât mulțumitor, din care nu au lipsit piese mai vechi precum: „Multe nopți”, „Fetița ta de milioane”, „Nunta ta”, „Kalinka”, „București”, „Cântec de dor”, „Vino acasă, puișor, „Săraca fată bogată” sau Haide, vino în lumea mea, dar și piese de pe albumul nou lansat, precum: „Licuric”, „Metamorfoza”(piesă inspirată de opera lui Franz Kafka), „O viață frumoasă” sau „Te iubesc, te urăsc”.

Evenimente Recomandate
Bilete Bruce Dickinson - The Mandrake Project - Sala Palatului
Hellfest 2024 - Metallica, Foo Fighters, Avenged Sevenfold, Machine Head, Prodigy… si multi altii!