Un numar de 69 de case de moda si stilisti mai figureaza inca in programul oficial al Saptamanii Modei la Milano, care se va desfasura intre 29 februarie si 4 martie, fata de 93 pentru colectiile de iarna din 2008.
Saptamana Modei la Milano va demara miercuri cu un calendar mult mai sarac in defilari, datorita crizei financiare, astfel ca organizatorii au tras deja semnalul de alarma in ceea ce priveste comenzile, urmand sa ia masuri urgente pentru filiera textila.
Un numar de 69 de case de moda si stilisti mai figureaza inca in programul oficial al Saptamanii Modei la Milano, care se va desfasura intre 29 februarie si 4 martie, fata de 93 pentru colectiile de iarna din 2008.
"Sunt zeci de defilari in minus", a recunoscut presedintele Camerei de moda, Mario Boselli, in timpul conferintei de presa tinuta cu ocazia acestui eveniment. Acesta a subliniat lipsa de atentie a cumparatorilor din acest sector, care sunt "mai putin numerosi" decat de obicei deoarece "cauta sa faca economii".
Insa, daca prezentarea colectiilor pentru barbati din ianuarie s-a derulat "intr-un context teribil si intr-o atmosfera de criza cu 20% mai putine defilari", Boselli a tinut sa precizeze ca "toate numele mari ale modei sunt prezente" in calendarul de colectii pentru femei.
Micile case de moda care au renuntat la prezentari recunosc acum dificultatile in care se afla din cauza crizei financiare.
Contactati de catre AFP, reprezentantii casei La Perla, renumita marca de lenjerie care si-a lansat colectia de lux in 2002, a preferat sa invoce "motive strategice si non-economice", in timp ce marca AB Soul a explicat ca absenta sa este "mai mult sau mai putin legata de restrangerile de buget".
In acelasi timp, Giorgio Armani a inaugurat, de cateva zile, un "concept store" de 4.000 de metri patrati pe cel de-al cincilea bulevard din New York, iar Roberto Cavalii a anuntat deschiderea, pe 7 martie, a unui magazin cu cinci etaje.